Kera di hutan disusukan anak di rumah mati kelaparan

Sila klik berita disini Dari Utasan

Apa nak jadi dengan Kementerian Pengajian Tinggi kita ni? sangup beri PR (pemberian penduduk tetap) kepada pelajar dari luar negara dan nak beri kerja pulak.

Rakyat sendiri tak ada kerja, masih ramai yang menganggur.

Betapa untungnya mereka itu dah lah dapat kerakyatan dapat pulak kerja.

Akhirnya rakyat kita yang ternganga.

Jangan begitu, kesian pada rakyat sendiri, jangan di anak tirikan.

Dah terlupa ke selogan 1Malaysia, rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.

Jangan selogan tingal selogan aje!!!

2 Respons

  1. betul le tu, bila dah dapat PR sebelah kaki dah jadi rakyat ,maka pencapaian pun dapat diutamakan

    Cuba sdr tengok MB Pahang nak anjur pertandingan motosikal perlahan, dia pelawa samseng jalanan atau Mat Rempit, konon nak “menjinakkan” golongan ni;

    nanti 31 Ogos bagi elaun pulak pd Mat Rempit suruh jelajah Malaysia sambut kemerdekaan

    Belia belia yg memang tak guna ni kerajaan nak tolong sgt, lepas tu beri peluang pekerjaan atau kemahiran atau peluang niaga,

    belia yg tak bermasalah, masih menganggur, nak buat pinjaman tak dapat sebab “baik” sangat.

  2. mungkin lah bole kita buat pepatah sikit: “nak jaga kedudukan utk membuncitkan perut, tanah air pun tergadai..pastu agama pulak yg dipijak2″ Aku rasa satu lagi slogan yg patut diubah. emmm..”satu perut satu Malaysia (yakni tergadai)” he he he

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: