Kenapa dewan muslimat tak minta presiden yang ke dua sahaja?

Dengan hujah yang diberikan (sila klik disini) lebih baik dewan muslimat minta ditambah satu lagi jawatan presiden yang dikhususkan bagi muslimat.

TT rasa tu kan lebih mengiktiraf  sumbangan muslimat sebagai tiang seri pada pergerakkan islam PAS.

Adakah pengiktirafan itu dengan memberi jawatan?

Adakah Rasulullah tidak mengiktiraf peranan muslimat apabila baginda tidak memberi jawatan kepada mereka?

17 Respons

  1. si kakak ni tak habis2 menunjukkan kebodohannya.dulu dia kata perempuan tak wajib pakai purdah sebab tengoklah perempuan yg pakai ihram mana pakai purdah .ada pulak nak samakan aurat dalam ihram dengan aurat depan lelaki ajnabi .biasalah nak mengampu orang tua nyaknyuk yg nak mengharamkan pudah dalam kelantan.ini pulak sekarang nak naik sama level dengan kaum lelaki pulak…alah kasim….kencing pun tak boleh berdiri macam orang lelaki inikan nak pegang jawatan macam orang lelaki .kalau dulu ketika siti aisyah berangkat pergi berperang dengah saidina Ali itupun kena tegur dari salakkan anjing,ini mana puak2 lelaki pas ni tak tahu nak tegur si akak ni…ke nak jadi lebih teruk dari anjing….anjing pun tahu tegur…kecian orang2 pas kan TT…

    • kasar bahasa si pelik ni, sekalipun betul agaknye apa yg diperkatakan jgn la sampai meng anjing2 kan orang. mana pegi akhlak? dlm tong sampah ke?

  2. akhlak untuk menegur supaya tak teruk daripada perangai anjing takpe lagi tetapi ya akhi akhlak memainkan syara’ bawa kita masuk ke neraka..ada faham …..anjing yg pelik kiaskan iaitu anjing ketika menegur siti aisyah .cuba faham betul2… jangan tengok perkataan anjing tu je …kita dah kata kasar.kecian awak .lain kali baca ulang2 dengan baik sangka ,lepas tu kalau tak betul baru kritik k.

  3. saudara pelik tolong lagi sekali lihat tulisan saudara. Pelik kalau saudara pelik rasa tulisan saudara pelik dari awal hingga ke akhir tak berakhlak. Apa pun alasan saudara pelik, pelik sepatutnya tau bahawa taraf anjing tu ttp serupa untuk dijadikan kiasan, Tu blm lagi tj bangkitkan soal ‘kencing berdiri’ saudara pelik. Agaknya saudara pelik tergolong dlm golongan orang yg kencing berdiri kot. Apa pun, jgnlah disamakan semua lelaki mcm saudara pelik yg suka kencing berdiri. Nak buat kiasan pun biarlah bahasanya beradab. Itu baru boleh dibanggakan diri kita sebagai orang melayu islam. Klau tak, melayu umnongok lah deme. ada paham? Lagi satu, tlg perlihatkan dimana tj memainkan syara’ diruang kolum ini. Agaknya mmg saudara pelik suka berburuk sangka sesama muslim kot. Kita nak berdakwah selagi mgkin gunalah bahasa yg beradab. Barulah sng masuk kekalbu. Awal2 lagi dah ‘bantai’ camne orang nak terima. Sekalipun apa yg kita katakan ternyata kebenarannya,jika cara penyampaiannya ‘hampeh, orang akan kata kita golongan batil. Kita kena paham maudu’ kita lagu mana. Terlebih lagi, para2 muslimat. Bkn semua orang paham sesuatu perkara seperti mana kita paham. Ada paham? Itu la perlunya kita berdakwah.

  4. itulah sebab kalau hati dah kotor ,tembak org pas dikata kita umno.apabila kita kata org perempuan tak boleh kencing berdiri sebagaimana orang lelaki boleh ,nak beritahu tak semua perbuatan yang dibolehkan keatas lelaki dibolehkan juga keatas orang perempuan ,dikatakan kita pulak orang yg kencing berdiri.kalau kita nak pedulikan apa yang orang kata,orang tak akan sedar sepertimana orang tua nyaknyuk kata Allah taala tu samseng (tak kasar ke bahasa tu bahkan boleh bawa pada kufur) walaupun kata tu nk bagi sentak sikit pada pemimpin Umno nampak macam ok tapi ko.tj sebenarnya berhujah atas siapa yg bercakap bukan atas apa yg dicakap…ada paham….lepas ni mesti tj kata yg pelik ni umno..suka hai tj lah .yg penting pelik tebas apa yg terlintas sesuai dengan nama blog ini

  5. tajuk diatas tak di sebutkan pun nik aziz kata tuhan tu samseng. Utk pengetahuan tuan pelik yg mmg pelik, tajuk diatas berkenaan muslimat. cuba baca betul2,jgn jadi umnongok tak reti mana pangkal, mana hujung. Ulas apa yang di tertera, bukan tebas tanpa usul periksa. wassalam. Orang yg bercakap kotor ni yg biasanya terbit darinya hati yg kotor. Ada paham. Klau tak mau orang panggil kita dengan perkara yg tak baik. begitulah sebaliknya. Dakwah biar bil hikmah bukan tebas dan tarah tak tentu arah.Lain kali tengok tajuk dulu sebelum berhujjah.

  6. orang yang tak ckp kotor tetapi mempertahankan orag yang terang2 cakap kotor serupa sahaja perangai dengan orang yang cakap kotor.beginilah kalau dah ta’sub dengan pemimpin.lagi sekali,pelik timbulkan orang tua ni punya nama sebab tj kata nak da’wah dengan hikmah bukan dengan keras .pelik ikut orang tua nilah macam mana cara da’wahnya walaupun taklah sampai nak bandingkan Allah dengan sifat yang tak layak baginya .ikut perngai org tua ni pun kena cop Umno.beginilah ragamnyapemuda2 pas atau apa saja sekiranya kalau org sendiri dikritik mulalah melenting.untuk pelik ,pelik sokong pas atas dasar yang dibawa oleh pas bukan atas dasar pemimpin.kalau atas dasar pemimpin pelik dah lama keluar pas .Tj yg tak faham atau tak boleh faham atau tak mahu faham …suka hati demolah wassalam

  7. Tu sbb dikatakan pelik dengan saudara pelik ni. Nak kata tak reti membaca, pandai. Tapi mgkin tak memahami. Dahlah tak peka dengan tajuk, pakai hentam kromo bila berhujjah, sekarang dok kata orang taksub pulak. Lain kali sblm nak suruh orang ulang baca halakan dulu trompet tu ke muka sendiri. Dimana dlm kolum diatas yg dpt saudara pelik yg mmg pelik dpt mengkategorikan tj dari golongan yg taksub pd pemimpin. ataupun pelik yg sememangnya suka bersangka jahat pd orang. tu sbb tj katakan saudara ni mmg pelik. Cuba lihat daripada mula tj menulis diatas, apa yg tj cuba sampaikan ialah supaya kita lebih berbahasa dan beradab dalam menyampaikan apa sahaja mesej. Bila bahasanya indah dan beradab, yang melihatnya pun berasa tertarik untuk membaca. Dan lebih mudah diterima. Tapi kalau awal lagi dah anjing dan kencing berdiri, camne orang nak terima. Biarlah jadi mukmin yg dihormati, bukan di benci. kan beza tu. Kalau tak leh terima gak nasihat ni nak buat camne? Mgkin dah itu perangainye!

  8. bukan tak boleh terima saudara tj tapi sangkaan tj apabila kena tegur atas pemimipin2 pas je dikatakan umno.itu yg menunjukkan yg tj ni tak boleh terima apabila pemimpin2nya ditegur .sebab itu pelik bawa masuk nama si org tua tu.kalau org tua tu boleh mengeluarkan kata kasar samseng pada tuhan untuk menegur pihak lawan yg pelik yakin tj pun tak tegur atau tak ambil peduli kenapa pelik tak boleh sedangkan kita org yang mengaji ni kena beriman bahawasanya mengeluarkan perkataan yang tidak layak bg tuhan boleh jadi kufur.tapi kalau dah pasngok macam tj ni masih tak faham nk buat macam mana?mungkin dah itu perangainye org yang ta’sub!

  9. Tu la sbb orang kata jgn jadi ngok ‘mcm umnongok’ baca sikit gak betul2, jgn jadi ‘mcm umnongok’ Ni tak paham apa yg orang nasihat dan tulis, terus buruk sangka kata orang taksub la, tak blh kena tegur la, yg sebenarnya yg tak blh kena tegur bila buat salah ‘mcm umnongok’ ialah sipelik. paham tak perkataan ‘jgn jadi mcm umnongok’. Sipelik konon pandai buat kiasan yang bukan2, tapi bila orang buat kiasan tak pandai pulak nak paham. Nak mengaji, biarlah betul2 ngaji. Biar paham sikit apa orang nak sampaikan. Tj tak pernah menuduh sipelik umnongok melainkan umnongok agaknya terasa dia berada dalam golongan taghut tu. Kan dari awal lagi dah cakap, Nak bahas nengok tajuk dulu. Ni bahas berkaitan isu A yg dok melarat sampai isu Z tu bakpe? Lagi satu, gunalah bahasa mulia sikit bila berbahas. Tak paham lagi?

  10. Tu la sbb orang kata jgn jadi ngok ‘mcm umnongok’ baca sikit gak betul2, jgn jadi ‘mcm umnongok’ Ni tak paham apa yg orang nasihat dan tulis, terus buruk sangka kata orang taksub la, tak blh kena tegur la, yg sebenarnya yg tak blh kena tegur bila buat salah ‘mcm umnongok’ ialah sipelik. paham tak perkataan ‘jgn jadi mcm umnongok’. Sipelik konon pandai buat kiasan yang bukan2, tapi bila orang buat kiasan tak pandai pulak nak paham. Nak mengaji, biarlah betul2 ngaji. Biar paham sikit apa orang nak sampaikan. Tj tak pernah menuduh sipelik umnongok melainkan ‘SIPELIK’ agaknya terasa dia berada dalam golongan taghut tu. Kan dari awal lagi dah cakap, Nak bahas nengok tajuk dulu. Ni bahas berkaitan isu A yg dok melarat sampai isu Z tu bakpe? Lagi satu, gunalah bahasa mulia sikit bila berbahas. Tak paham lagi? (pembetulan perkataan huruf besar diatas) Maaf.

  11. nama pun dah pelik.. jawapan dia pelik2 la..

  12. terima kasih minda pengarang kerana faham .malangnya pasngok ni tak faham….
    (Klau tak, melayu umnongok lah deme. ada paham? ) di Jun 14, 2010 pada 1:40 pm Kata: r = ada tulis mcm ke??hai pasngok ni dh tuduh tknk mengaku pulak suka hati demo lah pasngok .banyak lg pasngok mcm demo dalam malaysia ni

  13. (Nak buat kiasan pun biarlah bahasanya beradab. Itu baru boleh dibanggakan diri kita sebagai orang melayu islam. Klau tak, melayu umnongok lah deme. ada paham?)
    Maknanya ngaku termasuk dlm golongan umnongok la ye. kan senang mengaku je awal2. itula tujuan perkataan ‘kalau’ tj tu. Patutle cakap melalut dan mencarut je bila berhujjah. Trademark umnongok. nak buat camne. nak ubah tak leh. Dah jadi darah daging. mana taknye, dok selalu balun benda haram je selalu. termasuk judi bola cop halal jakium malaya.

  14. sama taraflah dengan cop halal dengan bangun berhala dekat bacok .yg sebenarya ngok belaka demo semua.mula2 kata seperti ,ni kalau pulak ,keling betul pasngok ni .dah memang trademark pasngok mcm gini.lebih baik demo duduk sebilik dengan umno2ngok lain baru boleh fikirkan mcm mana nk cop halal yg lain lak k

    • amboi!!ade ke buat berhala kat bacok kelantan tu dicop halal oleh trademark green the moon??
      Datuk keramat kelantan pegi rasmi ke?nmpknya haru biru-hijau lah dunia jadinya..hmm,musuh kau buat semua kau kutuk,haram lh, itulah..kau buat,cantik belaka, dicop halal semuanya…nih aku rasa nk TKO org niiii..

  15. nanti lah aku bagi cop halal penumbuk aku kat dahi biru & hijau tu..biar mereka bangun drp mimpi syok sndiri mrk..amacam??

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: