PAS dulu lain sekarang lain

Satu ketika dulu semasa Tebang-Tebas (TT) menyertai parti PAS tak lama kemudian berlaku pilihan raya. Masa tu nak cari calon bagi pihak PAS bukan main susah, terpaksalah ambil orang kampung yang tak berpelajaran tingi dan dilabelkan dengan setinggi-tinggi label. Mereka yang berpelajaran tingi, seperti cikgu dan pegawai-pegawai kerajaan tak berani nak jadi calon, jika mereka jadi calon mereka hendaklah meletakkan jawatan sebagai pegawai kerajan, lepas pilihan raya dia pun gigit jari, nak jadi yang berhormat tak dapat, jawatan terlepas. Pegawai kerajaan yang pencen sama juga tak berani nak jadi calon PAS kerana takut anak tak dapat kerja, takut anak tak dapat melanjutkan pelajaran ke universiti dan lainnya.

Sementara bagi pihak BN tidak jadi masalah kata orang kalau letak tunggul kayu pun boleh menang.

Tetapi ini semua sudah berubah, orang berebut- rebut nak jadi calon PAS kerana kemungkinan menjadi yang berhormat amat besar, jadi ramailah orang yang menawarkan diri sebagai calun dan sanggup meletakkan jawatan sekiranya dipilih. Pihak BN pulak dah tak boleh letak tunggul kayu sebagai calon.

Betul tak, apa yang TT perkatakan?

Ingatlah perjuangan Islam memerlukan pengorbanan dan keikhlasan.

TT hanya nak beri nasihat.

3 Respons

  1. keikhlasan tu dah takde manalah sebab tu asyik tak dapat nak memerintah sampai sekarang .yg sibuk sekarang mengejar glamour sebagai tuk wakil dan mengampu pemimpin supaya kekal sebagi tuk wakil…sedangkan kita semua tahu dah pemimpin kita ni dah nyaknyuk…siapa eh????fikir sendirilah kah…kah…kecian kecian

  2. Pertama kali aku nk prkenalkan diri aku nih, aku dah lama brsara drp gelanggang tinju nih.Tapi kn TT dah buke gelanggang baru yg terasa lah semangat jantan aku nk menTKO org, mematahkan btang idung orang dan mematahkn leher mna2 sja org..he he he. “From the black&red corner, The most dangerest man in the world of boxing federation, Mr…Mr…TKO!!” From the another corner, is the green moon, the blue dacing, the light blue mata lebam& the red one from china”..Aku akan TKO kn kamu semua.. AWAS!!

    paS dh berubah??memang pun! dlu kan semua yg si Biru buat dia kutuk2..skrg semua dia dh buat..Xyah aku bilang2 satu2, korang bilang le sndiri, betoi x aku kata? ni aku nk tngk sitaksub2 nk boxing dgn aku…haa silalah klau brani….

  3. lambat pulak nk tggu si ta’sub2 ni ajak berperang.tengah panas ni dengan perangai puak2 ni .alamak ada juga nanti diorang kata kita umno…peduli sama mereka …yg penting kita tebas saja apa yang terlintas…ha…ha…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: